onsdag 13 januari 2010

Snö - igen!!!

Alltså, nu tycker jag att det får vara nog! Det skulle ju inte snöa här i Belgien sas det, men det är ju en massa snö och alldeles för kallt. Vågar inte tänka på vad vår sköna värme kostar... El och gas (som vi värmer huset med) har jag räknat ut kostar ca 80 000 kr/år. Slå det i uppvärmingskostnader om ni kan! Och huset är inte ens särskilt stort om man jämför med andra hus i omgivningen. Fast i svenska mått mätt är det förstås lite större. Jag skulle tro att vi har en boyta på ca 170 kvm eller så. Belgien är fasligt dyrt att bo i med avseende på värme och el. STÖN!

Nu oroar jag mig bara för hämtningen av dottern på skolan i eftermiddag. Om det är riktigt illa kommer det att ta flera timmar, trots att det bara är 2-3 km bort. Det finns knappt en belgare som har vinterdäck på bilen. Och det har inte jag heller faktiskt. Därför går allt i slowmotion. Eller ännu långsammare. Tur att de inte kör som biltjuvar i alla fall.

Mina hundkläder från Liten tass har kommit. De är jättefina och välsydda. Det märks att det är någon som har erfarenhet av kinesiska nakenhundar som sytt dem! Perfekt passform. Dock lite, lite snäva att kliva i. Buzz är ju ganska stor. Men han klagar verkligen inte, fast han inte alltid är så hjälpsam.

Jag har lite problem med min hund som inte vill vara med i bild...

Idag MÅSTE jag:

  • betala min bilförsäkring - 12 000 kr/år. GALET HÖG AVGIFT!!!
  • beställa eftersändning från Sverige ytterligare ett år. (Lugn mamma, Teknikens värld har kommit hit ändå)
  • Hämta ut TV-spel på posten.
  • Besöka Euromut (Belgiska försäkringskassan)
  • Pilla vidare på rapporten
  • Hitta en framsidebild till rapporten

Därför är det nog bäst att jag slutar skriva nu. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)