söndag 24 januari 2010

Ytterligare en vecka har gått

Lägesrapport: Söndag, några plusgrader ute, grå himmel och duggregn. Maken och sonen är tillsammans med vänner på bilsalongen inne i Bryssel. Dottern pysslar. Jag har ångest över vad jag ska ta mig för...

I fredags tog maken semester och vi åkte (bara han och jag) till Mons. Vi hann i och för sig bara äta en ganska dålig trerätters lunch och sedan åka hem igen, men det var väldigt trevligt. Det är inte ofta vi har EGEN tid tillsammans. På kvällen var sonen på födelsedagsparty hos en svensk kompis. När vi skulle hämta upp honom vid 22-tiden på kvällen blev vi kvar ända fram till kl 01 på natten. Hunden stannade kvar hemma och lyckades kalasa på lite chokladkakor och julskum (godis) som vi i all hast glömde att ta bort från soffbordet innan vi åkte. Vi skulle ju "bara" åka och hämta sonen. Troligen hade dock olyckan skett oavsett om vi var borta i fem minuter eller tre timmar. På lördagsmorgonen hittade vi en stor "chokladspya" på mattan i vardagsrummet. Kul... Tur i och för sig att hunden hade kräkts, för de kan bli allvarligt sjuka av choklad tydligen. Senare på förmiddagen tog maken med hunden på en joggingtur. 16 km blev den och hunden var inte sig själv förrän i morse igen. Troligen var det en kombination av choklad- och sockerförgiftning, samt en alldeles för lååååång joggingrunda. Åtminstone på fastande mage. Men nu känns han som vanligt igen.

Förutom det har jag ÄNTLIGEN avslutat min rapport. Det känns fantastiskt, även om det nu dyker upp nya uppdrag. Ska bli kul att få fokusera på något nytt! Omväxling förnöjer som man säger.

Idag blir det besök av min brasillianska väninna och hennes dotter (som är lika gammal som min dotter). Kanske blir det besök på hundstallet igen. INTE för att vi ska ha någon mer hund, utan mer för att det är lite spännande att titta. Och tittandet är ett önskemål från våra döttrar. Fast jag tror att vi (jag och min väninna) också tycker att det är lite roligt ;-)

Med tanke på det är det nog dags att plocka fram dammsugaren. Även om jag både dammsög och torkade alla golven på nedervåningen i torsdagskväll ligger dammråttorna redan tjocka i hörnen. Var kommer de ifrån???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)