onsdag 27 januari 2010

En bra dag

Igår fick jag tillbaka bilen efter "bara" två dagar på verkstad! Jag hade lämnat in den på en garantireparation eftersom jag hade problem med att min backväxel bara fungerade ibland. Nu har min automatlåda en ny programvara (se de är datorstyrda nu för tiden) och ta mig tusan om den inte funkar igen! Håll tummarna för att det håller i sig.

Det blev ingen målning idag, men väl en hundpromenad på fälten, lite mailkonversation och jobb. Känns skönt, för jag upplever att jag börjar komma i fatt med jobb och annat.

Maken är i Holland och kommer tillbaka först i morgon. I kväll blir det svensk krögarpytt inköpt på den skandinaviska affären för en mindre förmögenhet... Och så har jag köpt västerbottenost, leverpastej och Kalles kaviar för en ännu större förmögenhet. Summan av alla lyxiga inköp blev 38 Euro. Hugga! Men kålroten (som annars inte finns att köpa i Belgien på grund av att de tröttnade på den under andra världskriget...) var billig! I morgon blir det rotmos!!!

Det regnar/haglar/snöar utanför fönstret. Jag hoppas att det inte kommer en massa snö igen. Snökaos i Belgien är inte att leka med och jag har inte lust att sitta i timmslånga köer för att ungarna ska komma till skolan. Man får väl vänta tills i morgon och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)