söndag 13 december 2009

Lucia

Vi hade ett svenskt par på middag igår kväll, så vi sov till klockan halv tio på morgonen idag. Det blev väl egentligen inte så sent, för gästerna gick vid tolv, men vi var riktigt, riktigt trötta. Vi bjöd på gåslever (väldigt gott, men moraliskt helt förkastligt, så det är första och sista gången) till förrätt, boillabaisse (fisksoppa) till huvudrätt och hallon/vaniljtårta till efterrätt. Det blev en mycket avslappnad och trevlig kväll i glada vänners lag.

Idag lyste solen från en klarblå himmel på förmiddagen och första hundpromenaden för dagen var ovanligt trevlig just därför. Just nu springer sonen, maken och hunden en runda. Tyvärr har det fina vädret redan hunnit försvinna och det är grått och bara 7 grader varmt.

Vi planerar att åka in till Bryssel och gå på julmarknad. Får se om det är någon aktivitet så här på en söndag. Oftast är ju i princip allt stängt på söndagar här i Belgien. Fast jag tycker mig kunna se en förändring bara på det år vi varit här. Känns som att de snart kommer ha öppet allt på söndagar också. Det är bara en tidsfråga, det är jag säker på.

Nu börjar jag bli hungrig, så jag hoppas mina pojkar snart är tillbaka. Vi tänkte nämligen unna oss en sandwich någonstans på vägen in till huvudstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)