söndag 13 december 2009

Hängda tomtar

Ikväll när jag tog sista hundpromenaden innan natten, såg jag att alla grannar satt upp sina julbelysningar i trädgården. Den 3:e advent alltså. Mycket senare än i Sverige. Innan har det varit mörkt. Väldigt mörkt.

Sedan har belgarna en förkärlek för tomtar som hänger ut ur fönstret ner på fasaden. Meningen är väl att det ska se ut som att tomten är på väg att klättra upp. Men, faktum är att de flesta tomtar ser "hängda" ut. Som att någon lagt en snara runt halsen på dem och sedan slängt ut dem genom fönstret... En helt makaber syn!

Maken föreslog att vi också skulle skaffa en, men se ALDRIG vill jag ha en sådan hemsk grunka utanpå mitt hus. Andventsljusstakar, ljusslingor med gult varmt ljus och utan blink är också helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)