tisdag 24 november 2009

Tisdag

nIdag har jag målat igen. Jag har ett nytt koncept, där jag sågar ut figurer i wellpapp som jag sedan målar. Den första blev nog bättre än vad jag först fattade. Den är fortfarande inte riktigt färdig, men när den är det ska jag lägga ut en bild på bloggen.

Det är fortfarande ganska varmt här i Waterloo. Trots skitväder är det ändå 12 grader varmt utomhus. Inomhus har jag numera ca 21 grader dagtid!!! Fram till i förra veckan var värmen totalt avstängd under dagarna och ställd till 18 grader på nätterna... Inte underligt att jag frusit och varit kall om händerna när jag suttit vid datorn. Men man vänjer sig även vid frysgrader kan jag tala om. Det var inte förrän mamma och pappa kom på besök som jag fattade hur kallt det EGENTLIGEN var hemma hos oss. Med förnyade krafter gav jag mig i kast med värmesystemet och se - nu funkar det. Tänk vad ett par frysande föräldrar kan göra för motivation, engagemang och beslutsamhet ;-)

Mammas blombukett står sig fortfarande. Hon köpte en jättesöt rosa bukett med rosor och liljor. Liljorna har inte ens slagit ut ännu, men de verkar vara på gång. Jag hoppas att de inte luktar för starkt när de slagit ut.

Till helgen har maken bjudit hem sina underchefer med fruar. Det ska bli riktigt roligt att få bjuda på middag, för jag vet exakt vad jag ska bjuda på!

Förrätt
Pumpasoppa med ugnstorkad parmaskinka

Varmrätt
Hjortfilé
Potatis- och pärontorn
Brysselkål med muskot och grädde
Gräddig portvinssås

Efterrätt
Saffranspankaka med vispad grädde och salmbärssylt

Kanske inte så svenskt, men om de inte gillar detta blir jag besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)