måndag 30 november 2009

Det gick bra

....med middagen i lördags! Men nästa gång tror jag det blir något mindre pretentiöst... Jag är i alla fall nöjd med resultatet och hade med nöje fotograferat alla rätter och lagt ut dem på bloggen. Men det kändes lite överdrivet med tanke på att alla satt och väntade på sin mat i köket där jag också befann mig.

Henrik fick några specialöl av sina kollegor och jag fick en jättefin blomma (blommor). Buzz och jag har gått på fälten tillsammans med en massa andra hundar idag. Han är jätteduktig och kommer när man ropar. Än så länge... Vi dett tillfälle drog han iväg i en rasande fart mot hundar på andra sidan fältet. Men, jag tog det lugnt och efter en stund ropade jag på honom. Då stannade han, tittade efter hundarna, vände sig om och tittade på mig - OCH kom tillbaka! Vilken härlig känsla. Det känns som att vi mer och mer är ett team. Efteråt satt vi "hund-tanter" och drack kaffe utomhus. Blå himmel och ca 15 grader i solen sista dagen i november. Inte illa! Men nu är det redan gråare och lite kallare igen. Jag har sagt det förut och säger det igen - vädret är snabbt här i Waterloo. Pappa och dotterns fågelbord ser fortfarande orört ut. Funderar på att sprida ut lite frön på marken så att fåglarna hittar dit. Faktum är att just nu verkar det väldigt tomt på fåglar överhuvudtaget. (Kolla in fotografens reflex i plexiglaset...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)