fredag 30 oktober 2009

Vilken fest

Så firade vi då Halloween igår kväll i kvarteren runt skolan. Det var verkligen en folkfest som hette duga. Nästan varenda hus var dekorerat med spindelnät, pumpor, brinnande ljus, döskallar, konstiga gravar... Uppfinningsrikedomen var enorm. Faktum är att det var en av de fräckaste sakerna jag varit med om. Och trots att det gick ut på att alla barn (säkert över 1000 st) gick runt och tiggde godis i alla hus, var det så fantastiskt trevlig stämning. Det gick lugnt och stillsamt till och vi föräldrar bara promenerade runt i kvarteren och tittade på. Godiset stog inte alla husägare för själva, utan skolan och föräldrar till barn på skolan hade donerat tonvis med godis till de boende. Men dekorationerna och engagemanget fick de nog stå för själva gissar jag.

Själv hade jag tagit med mig Buzz. Han följde hela utklädningsprocessen och markerade väldigt tydligt att han ville följa med när vi skulle iväg. Och denna gång kändes det helrätt, för vi var ju bara ute och gick i två timmar. Han gillar folk och när det händer saker tror jag.
Så här snygga var vi i våra utstyrslar. Riktigt skrämmande?!Att fira Halloween på amerikanskt vis i Belgien har visat sig vara ett riktigt lyckokast! Tänk om folk orkade engagera sig och göra saker tillsammans på samma sätt hemma i Sverige. Låtsasvärld eller ej, men oj vad häftigt!

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)