tisdag 20 oktober 2009

Lättja

...har det kanske inte varit frågan om, men oj vad dålig jag varit på att skriva på bloggen. Man får ju skämmas. Jag hoppas att jag ska bli lite mer frekvent igen. Är ju kul att föra lite dagbok över vad som händer i den här delen av världen.

Dottern är i alla fall och tävlar i löpning på en annan internationell skola inne i Bryssel idag. Jag hoppas att det går bra för henne. Hon var ute och tränade med sin pappa i helgen. Sprang som en hel karl gjorde hon - 5,5 km på en dryg halvtimme. Tänk om man själv hade kunnat göra det. Tror knappast att jag någonsin orkat springa så långt i ett streck. När jag var yngre trodde jag att det var dålig kondition. Så här i efterhand kan jag dock se att det var min astma som satte stopp. Synd att jag inte fattade redan på den tiden. Då hade jag kunnat ta medicin i förebyggande syfte. Oj vad mycket roligare all sport hade varit då!

Idag är det 14 grader varmt ute och solen skiner faktiskt. Det blåser lite, men inte så farligt. Jag ska passa på att ta en promenad med hunden innan jag hämtar ungarna på skolan. Känner mig lite nedstämd och har inget riktigt driv i något just nu, fastän min slutrapport är på gång. Måste jobba på humöret. Ingenting blir roligare än man själv väljer att göra det. Har jag hört...

Tur att ungarna är lediga från skolan i morgon. Då kan vi passa på att bara mysa och ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)