måndag 26 oktober 2009

Jag vågade!

Idag släppte jag hunden lös på fälten igen. Han kom tillbaka varje gång jag ropade på honom och han blev belönad med hundgodis. Fortfarande känner jag mig dock inte riktigt säker. Det känns som att om något mer intressant dyker upp - ja, då sticker han. Men han har det ju så fantastiskt mycket roligare när han kan springa runt och leka med de andra hundarna, så vi måste börja träna på det. Det är läskigt!
För några veckor sedan investerade jag i nya IKEA byråer och en belgisk drivvedslampa till hallen. Lampan kam man hitta i ett otal varianter och prisklasser här nere. Min hamnade i mellanklassen kan man väl säga. Vet inte ens om jag tycker att den är snygg... Men den är så typisk för Belgien enligt min mening, att jag bara kände att jag behövde en sådan.
Och så här blev det när jag hade fått allt på plats. Kanske saknas den någon liten tavla till höger om lampan? Jag har inte hittat något som jag vill sätta där ännu, men håller utkik. Vägglampan lite högre upp på väggen är förskräcklig, men går troligen inte att göra så mycket åt. Den är väggmonterad och det blir bara fula hål och sladdar om jag tar bor den.
Och så här fantastiskt fint ser det ut genom mitt köksfönster idag. Det är ett höstväder som heter duga. Just nu är det sol, blå himmel och ljummet ute.

3 kommentarer:

  1. Å va kul att du fått upp lampan, den blev ju jättebra i hallen - jag tycker den är superläcker! Kram...

    SvaraRadera
  2. Tack! Vet du, jag har hittat en golvvariant också... Men det blir nog för mycket med två lampor av samma sort.

    SvaraRadera
  3. Vart kan man köpa drivvedslampan?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)