fredag 23 oktober 2009

Blogg-problem

Under morgonen har Blogger varit nere och jag har inte kunnat skriva på bloggen. Typiskt, när man bestämt sig för att skriva ett par rader. Men nu verkar det funka igen *håller tummarna*.

Det blev inte Bryssel igår, utan La Hulpe (uttalas La Ylp) för mig och min svenska väninna. Det ligger bara 6-7 km bort och är en liten stad. Vi åt på en jättetrevlig och mysig restaurang. Det är tyvärr inte alltid de är så mysiga annars. Jag drack speciellt tillblandat te (rooibus med vanilj, päron och något mer) och åt en supergod sallad med parmaskinka, oliver, pinjenötter, rödlök, soltorkade tomater och chevré. Mums! Sedan gjorde vi några möbel/inredningsaffärer och ett par klädaffärer. Väninnan köpte jättefina kläder. Själv kom jag liksom inte riktigt i dem... Eller, jo det gjorde jag. Jag hittade till och med rätt storlek. Men det kändes inte riktigt som min stil. Men väninnan blev jättefin i röd top, röd långkofta och en knäkort mörkgrå yllekjol.

Dottern satt med läxor fram till läggdags igårkväll och idag är det "International day" på skolan. I kväll ska hela familjen delta i paraden och representera Sverige. Vi ska ha gula & blå t-shirts med ABBA-tryck på. Det kommer att bli en syn det. Efter paraden bjuder alla deltagande länder (typ 20 eller jättemånga) på mat, kakor, vin, sprit... Det brukar bli mycket trevligt på de här tillställningarna allt efter att tiden lider ;-) Alla har talat om hur kul det är att delta, så jag hoppas på en toppenkväll. Och inte behöver jag fundera på vad jag ska sätta på mig heller.

I morgon är dottern bjuden till en kompis som bor i Tervuren (ca 10 km bort). Jag, min man och sonen kommer troligen att åka på en egen liten sightseeing då. Maken har givetvis redan tittat ut något konstigt ställe - en stad som byggdes på order någon gång under 70-talet. Ska visst bara vara studenter och betong allt ihop. Låter väl kul att titta på???!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)