tisdag 29 september 2009

Ännu fler hundböcker

Ja, och så har jag beställt ännu fler hundböcker. Man blir ju inte klok på hur de tycker att man ska göra. Har i och för sig fått en del tips från svärföräldrarna som sett på Hundcoachen på svensk tv, men jag vill nog få bilda mig en egen uppfattning ändå ;-)

Klart att hunden ska gå fot, men hur gör man??? Ingen av de böckerna jag läst har svarat på gåtan. Vad jag kunnat lista ut ska man i alla fall INTE rycka i kopplet eller skrika åt hunden. Så man måste alltså göra på något annat sätt. Nu återstår att ta reda på hur. Just nu kompromissar vi och går "halvfot" (hunden går lite snett framför och lite för långt ifrån mig) på vissa rundor och inte alls fot på rastningsrundorna. Men inkallning när han sitter fast i kopplet verkar funka ganska bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)