torsdag 10 september 2009

Hundböcker

Nu har mina hundböcker kommit levererade till dörren! Köpte följande böcker från Bokus.com:

1. Inkallning är så mycket mera
2. Hundens språk - förstå din hund
3. Aktivering, smart lek med din hund
4. Stora boken om att skaffa och leva med hund

Nu skall jag sätta igång och läsa. Ska bli jättespännande! Mycket roligare än att läsa vetenskapliga artiklar. De här böckerna har ju till och med färgbilder. Buzz försökte leka med katter både igår och idag när vi var ute och gick. Det gjorde han inte i början, men han har väl kommit ur sin värsta chock kanske. Sedan tvärstannar han ibland och vill bara inte gå. Står som en istadig åsna. Man kan ju bara dra till sig honom eftersom han är så lätt, men jag antar att det inte är så man ska göra... Det är här böckerna kommer in. He, he. Det ska bli kul att lära sig kommunicera med hundar, något jag aldrig tidigare brytt mig om. Är det detta som kallas utveckling? Eller är det kanske avveckling? ;-)

Trimmade Buzz igår, så nu luktar han gott. Ungarna tyckte att han blev jättefin, men jag tycker att han ser lite löjlig ut när de friserat pälsen på öronen... Allt hår på kroppen är i alla fall kvar. Phu!

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)