torsdag 3 september 2009

Buzz

Hmmm. Jag undrar vad för hund jag köpt. Troligen någon form av gatukorsning. Han liknar verkligen mest en nakenhund (fortfarande med för mycket hår och hängöron), men han är mycket större! Inte hade jag koll på det. Hade läst i rasstandarden att den ska vara max 33 cm och väga max 5,5 kg. Tänkte väl att han var där någonstans. Men nä, inte är jag proffs på att mäta, men han verkar vara typ 40 cm i mankhöjd! Lite väl stor alltså, hi,hi. Undrar vad han väger? Han ligger och sover just nu, så jag vill inte störa. Får kolla det senare. Måste vara mer än de där 5,5 kilona i alla fall...

Buzz somnade nere i köket i går kväll och sov där troligen nästan hela natten. Har fått för mig att han sovit hos oss i sängen någon gång under natten. Vet inte om jag drömt det eller inte. Hur som helst brukar jag vakna till om någon kommer, vilket jag inte gjort. I morse låg han nere i köket igen. Undrar om det inte är en jäkligt smart hund (som är bra på att smyga) jag fått.

Idag regnade det och han var inte så sugen på någon lång promenad. Han gjorde sina "behov" på mindre än 10 meters promenad och därefter ville han in igen. Spjärnade emot som en istadig åsna när jag försökte få honom att gå hela rundan runt kvarteret i alla fall. Behöver jag säga att det inte blev någon lång promenad. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)