söndag 16 augusti 2009

Motorväg

I natt körde jag hem från en fest i Aalst. Tyckte att det skulle vara idiotsäkert att lova köra bil på motorvägen mitt i natten. Men vet du vad - motorvägen in mot Bryssel var knökfull i tre filer klockan halv ett på natten!!! Jag var livrädd hela vägen hem. Satt som en spänd fjäder och tyckte det var jätteotäckt. Och inte kunde jag be maken att köra heller. Han hade tagit ett par glas vin och avrundat med en whiskey precis innan vi skulle åka. För säkerhetsskull. Eller nå't... Hur som helst kom vi hem. De sista två milen (av ca 6,5) var förhållandevis lugna eftersom vi då passerat Bryssels centrum. Men nu tar det lång tid innan jag vill ut på motorvägen igen!

Vädret är mer som vanligt idag. Bara 20 grader varmt och jämngrå himmel. Känns kallt. Och det känns som att det är söndag. Precis som det ska vara alltså.Punktlista
Idag saknar jag:
  • Brorsan, som jag skulle vilja ha för mig själv en stund.
  • Falukorv
  • ICA ettan
  • Mina gamla grannar
  • Caffe Latte
  • Luncherna med min gamla kollega

Idag glädjs jag åt:

  • Att det är söndag.
  • Att sonen och maken är iväg och spelar golf.
  • Att dottern ska få besök av sin brittiska kompis.
  • Att jag pratade mycket engelska igår kväll och det kändes bättre än det gjort någonsin. Fast ändå gjorde jag bort mig och sa "-Send me the milk please." i stället för "-Pass me the milk please." Ja, här skickar jag dig mjölken med flyg blev svaret (på engelska förstås)... Man måste komma ihåg att allt är relativt. Ja sa att jag pratade bättre - inte bra ;-)
  • Ett kilo fett har försvunnit från kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)