torsdag 30 juli 2009

15 år som gifta

Tänk vad tiden går fort. Idag firar jag och maken vår 15-åriga bröllopsdag! Långt ifrån min mormor och morfars långa äktenskap på över 65 år, men ändå. Det gläder mig att kunna konstatera att vi är gladare och lyckligare nu än vad vi någonsin varit tidigare. Därför känns det som att de 15 åren verkligen är något att fira. För inte har det alltid varit (och är fortfarande inte alltid) så himla gulligt... Det är ett hårt och mödosamt arbete att hålla i hop ett äktenskap och en familj. Och varken jag eller min man verkar vara de lättaste människorna att leva ihop med. ;-) Men, vi har väl fått vad vi förtjänar och nu kan vi verkligen kvittera ut vinsten efter all energi vi lagt ner i vårt äktenskap. Jag hoppas att vi får fortsätta att utvecklas tillsammans och vara lyckliga och trygga i vår familj.

En indikation på familjeidyllen är att ungarna är mycket glada och harmoniska för tillfället. De leker jättebra tillsammans och aktiverar sig bättre än på länge. Det är både jagalekar, bollspel, vattenkrig, musiklyssnande och (okej jag erkänner) tv-spel. Det värmer mitt modershjärta att de tycks ha så mysigt ihop! En annan indikator är den glada maken som kommer hem från jobbet varje kväll. Själv ska jag tydligen uppvisa ett mycket bättre humör än tidigare, men jag vet inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)