tisdag 23 juni 2009

Okej

Idag lyser solen, det är varmt och jag har inte magknip. Så idag finns inga ursäkter. Maken uppmanade mig att börja förbereda semestern genom att röja i garaget. Suck! Vi måste nämligen få in den ena bilen där när vi åker. Just nu är garaget fyllt med flaskor, sopor, köksgrejer, en crosstrainer, fyra cyklar mm. Problemet är att jag inte vet vad jag ska göra av prylarna! Köksprylarna får inte plats i köket. Flaskorna går inte att ställa upp på hyllorna som är helt böjda. Crosstrainern kanske går att flytta, men var? Cyklarna kan egentligen inte placeras på något annat ställe som jag ser det. Hur ska det här gå?!

Jag tror jag gör det i morgon...

Dagens medvetna val (inspirerat av en kompis):
  • Idag är jag förbjuden att öppna datorn förrän framåt kvällen. Måste lära mig leva utan tangentbord flera timmar i sträck. Hej hopp!
  • Inga goda mandelbollar idag. Ska köpa minimorötter i stället. Är bra om man vill få lite färg också - har jag hört.
  • Jag ska ägna mig helhjärtat åt att vara på gott humör. Fast jag vet inte hur man gör...
  • Ska gå en lång promenad genom Waterloo och titta i skyltfönster. Jag har faktiskt inte gått hela huvudgatan fram och tillbaka ännu. Måste vara viktigare att göra än att städa garaget. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)