måndag 29 juni 2009

Högt blodtryck

Nu har jag varit hos doktorn också. Det visade sig vara en jättebra läkare - eller åtminstone trevlig och noggrann så här långt. Han uppmätte ett alldeles för högt blodtryck 155/105 (lika illa som min pappas men han är 25 år äldre), så det blev ny och starkare medicin. Läkaren tröstade mig med att de medicin jag hade tidigare var det absolut svagaste man kunde få. Den här var bara "lite" starkare, närmare bestämt dubbelt så stark samt med vattendrivande effekt. Hoppas att det blir bättre av den. Jag får ångest av mitt blodtryck. Högt blodtryck leder till stroke, hjärtinfarkt och/eller hjärnblödning. Kul man har att se fram emot... Suck. Blodtrycket kan absolut bli bättre med motion och viktnedgång. Tyvärr trodde han inte att det skulle bota mig. Jag har taskiga gener helt enkelt. Hoppas mina barn inte fått dem.

Nu sitter jag här med mina piller i handen och har i ren desperation tagit en halv tablett redan idag, fastän jag skulle vänta tills i morgon. Jag vill få ner det där jäkla trycket - FORT!

I morgon ska jag gå till ett provtagningsställe och ta blodprov och urinprov. Läkaren ville kolla upp hur mina värden ser ut. Jag är inte säker på att jag själv vill veta, men det är väl lika bra att kasa sig dit. Blääää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)