måndag 25 maj 2009

Sol, Liege & Maastricht

Det är helt underbart väder ute! Idag är det väl ungefär 25 grader ute. Igår (söndag) var det 27-28 grader. Vi satt ute i trädgården hela eftermiddagen och bara myste. Ungarna lekte vattenkrig och maken var inte sen att hänga på... Hela helgen har vi grillat och ätit sallad. Toppengott!

I morse vinkade jag av dottern som åkte på skolresa till Nieuwpoort. Klassen ska vara borta hela veckan och kommer hem först på fredag eftermiddag. Tills dess sköter skolans sekreterare all kontakt mellan barn och föräldrar. Inga mobiltelefoner är tillåtna, så det är bara att ge sig till tåls. Har dock redan fått en första officiell information via mailen om att barnen är framme i Nieuwpoort och att allt gått bra. Skönt att få höra tycker jag.

I torsdags och fredags var hela familjen i Liege och bodde på hotell. Sedan åkte vi över Maastricht hem. Två fantastiskt trevliga städer, som jag gärna vill besöka igen. Bästa shoppingstäderna i Belgien/Holland hittills! Det var också denna helg jag för första gången provade att dricka Mojito - och oj så gott det var! Måste jag göra fler gånger, trots att varenda alkoholdroppe gör att jag får vätska ner i fötterna. Kan inte fatta att blodtrycket påverkas så lätt. Knappt några "procent" alls i drinken ju...

På drift:
  • Vår digitalkamera! Det är därför det är så tunnsått med bilder på bloggen för tillfället. Kan inte fatta var den tagit vägen.
  • Min necessär är borta sedan helgen. Där i låg min bettskena bland annat. Måste leta lite till... Annars måste jag nog kontakta hotellet och kolla om den finns kvar där. Man vill ju gärna spara lite på sina tänder i den mån det går.
  • Ungarnas regnkläder. Var sjutton har de tagit vägen? Har rotat i varenda ouppackad flyttkartong och ännu inte hittat dem. Suck.

Gårdagens illvrål:

  • Dottern som fick en hoppspindel på sig.
  • Maken som fick en påse vatten över sig under vattenkriget.
  • Jag som hittade mina tre finaste vinterstövlar/skor totalt förvridna och förstörda av en "Torrbollen" som hade läckt. Fy så orättvist (och dyrt)!

Dagens tankar:

  • Oj vad fint väder det är!
  • Jag saknar redan min dotter...
  • Jag vill kanske stanna längre i Belgien än "bara" två år.
  • Jag saknar mina kollegor, men är stolt över att kunna jobba på distans.
  • Det var länge sedan jag pratade med brorsan.
  • Vad sjutton ska vi äta till middag?

2 kommentarer:

  1. Å va kul o se att du bloggar igen och vilken härlig helg, inte utan att man blir avis. Blir så glad av att läsa att ni verkar trivas så bra,kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Malin. Ja, det känns skönt att ha landat i det nya landet. Jag har för avsikt att försöka underhålla bloggen så ofta jag hinner. Men det händer ju så mycket...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)