torsdag 9 april 2009

Promenad

Idag följde jag syrran med familj till tåget. Vi tog en promenad till stationen och det tog kanske en kvart max. Det var en fantastiskt trevlig liten promenad. Nu börjar allt bli lite grönare och det blommar redan i massor av trädgårdar. Både buskar, blommor och planteringar. När jag gick den där vägen i vintras tyckte jag att Belgien verkligen sög. Grått, smutsigt och kallt. Nu fick jag anledning att ändra uppfattning - det är ju riktigt fin!!! Har bestämt mig för att jag ska ta fler promenader i omgivningarna efter detta. Sonen och jag avstog från Brysselbesöket denna gång. Vi har redan gjord Grand Place och Manneken Pis ett antal gånger de sista månaderna och kände att hemmet lockade mer.

Idag är det annars jobb, städning och inköp av mat som gäller. Kanske en stund på cross-trainern också. Tog ett pass häromdagen och det var inte roligt. Fick kramp i varenda muskel. Fick stretcha lääänge efter det träningspasset. Man skulle kunna tolka det som att det var välbehövligt, men man skulle också kunna tolka det som att det är en helt överreklamerad och fysiskt vådlig aktivitet. Har inte bestämt mig för vilket ännu.

Har förtått att det har varit en het debatt kring påskfjädrarnas ursprung där hemma i Sverige. Är fåglarna döda eller levande när vi knycker hela delas beklädnad? Påskfjädrar är en tradition som man inte vill vara utan, så jag har bestämt mig för att utveckla traditionen vidare... Se här! Inga höns eller träd som behöver lida i fortsättningen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)