måndag 30 mars 2009

Jag målar vidare

Åhhhh så har jag haft lyckan att ytterligare en måndag få måla i Lenas ateljé! Det är veckans höjdpunkt tycker jag. Nästa gång vi ska måla blir inte förrän om tre veckor på grund av påsken. Det känns lite ledsamt, men det behöver ju inte hinda mig från att måla egentligen. Jag kan ju faktiskt måla hemma. Fast jag gillar att få feedback på det jag målar och i ateljen får jag intput för att utveckla mina bilder vidare. Dagens tavla var non-figurativ på morgonen och avslutades som någon form av porträtt. Ser du den glosögda människan? Tavlan är målad på svart bakgrund, vilket ger en helt annan typ av färgåtergivning. Jag gillar det och tänker försöka måla fler tavlor på svart bakgrund.

Idag måste jag:
  • Svara på en massa mail
  • Tvätta
  • Dammsuga
  • Laga mat (blir någon form av kycklinggryta med cocosmjölk, nötter och paprika tror jag)
  • Se till att ungarna gör sina läxor

Projekt som ännu inte är genomförda...

  • Ommöblering. Jag vill flytta bokhyllorna i köket till matrummet och de vita Jonsa Bohlin-skåpen till köket.
  • Gardinerna behöver fortfarande sys...
  • Inköp av ny plastmatta till köket (Pappelinas)

Personer jag saknar just idag:

  • Malin på gamla jobbet
  • Syrrorna och brorsan
  • Gamla jobbarkompisen Ulf
  • Hilde & Gunnar

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)