tisdag 31 mars 2009

Försäkringskass(an)

Nu blir jag gaaaaaalen! Jag och min man har fyllt i blanketter om vår försäkringskassatillhörighet sedan i september 2008. Fortfarande är allt inte på plats. Det är fler blanketter, det är fel blanketter, det är den ena handen som inte vet vad den andra gör. Nu har vi fått barnbidraget indraget fastän vi är berättigade till det (då vi kvarstår i det svenska socialförsäkringssystemet). De till och med skickade ett rekommenderat brev för att bevisa att vi verkligen har tagit del av deras beslut. Suck. När man ringer Försäkringskassan får man tala med personer som inte känner till det enskilda ärendet och du kan inte bli kopplad till en specifik person fastän du vet vem som handlägger ärendet. Nej, i stället ska de ha ditt telefonnummer så att de själva kan återkomma inom två dagar (!) för att svara på din fråga. Det är faktiskt inte riktigt klokt! Snacka om att dra ner på service och kvalitet. Det är rent löjeväckande hur man hanterar människor och olika uppdrag. Professionellt är det i alla fall inte ur ett individuellt perspektiv och då kan det väl knappast vara det ur ett organisatoriskt perspektiv heller?!

För övrigt skiner solen och våren är verkligen här! Jag följer med spänningen knopparnas utveckling i bokhäcken. Inga utslagna löv ännu, men stora feta knoppar. Har bjudit in en kanadensisk familj på middag under påsklovet. De blev jätteglada, så jag hoppas att det blir trevligt. Funderar på att bjuda på något riktigt svenskt. Wallenbergare kanske? Men vad är en riktigt svensk efterrätt? Kan inte komma på någon bra just nu.

Humöret på en skala 1 -10: 6,5
Vädret på en skala 1 - 10: 9
Inspirationen på en skala 1 - 10: 4
Nöjd med läget på en skala 1 - 10: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)