onsdag 25 mars 2009

Bloedsinaasappelsap

Ungarna har varit lediga från skolan idag. Det märks att det börjar aklimatisera sig, både på aktiviteterna och humöret. Större delen av dagen har de varit sams och gjort grejer tillsammans. Det känns skönt.

Själv har jag jobbat hela dagen. Det tar lång tid när man ska få tag på folk ibland och det tar mycket tid att formulera allt man vill via mail. Men just idag har jag ändå kännt mig riktigt effektiv. Skönt att bli av med en del dåliga samveten. Jobbar på att hålla humöret uppe. Kan inte förstå varför jag inte kan njuta mer av nuet. Det är ändå bara det som gäller. Igår har redan passerat och i morgon vet jag bara något eller ingenting om. Jag borde nog börja meditera.

Alldeles nyss var jag och ungarna och handlade på Carrefour. Vi köpte på oss ett lager med deras blodapelsinjuice (Bloedsinaasappelsap) - den är helt sjukt god. Den har färgen som en tomatjuice (...) och är så där härligt syrlig och fräsch. Jag tror att den innehåller något beroendeframkallande. Kan det vara C-vitamin? ;-)

Maken ringde och berättade att han har åkt 5 km på 40 minuter på väg hem från jobbet. Bara 15 km kvar då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)