torsdag 19 mars 2009

Blä

Idag är en sådan där deppig dag, fastän det inte borde vara det. Jag känner mig så ensam och övergiven - fastän jag inte är det! Har ingen lust att varken ta hand om tvätt, matlagning eller städning. Låg och tänkte ut världens fränaste tavelmotiv i natt och bestämde mig för att måla utifrån min vision. Blev fullständig katastrof. Fick måla över allt ihop och börjar väl om en annan dag - utan visioner...

Dagens "jag saknar-lista":

  • Mamma, pappa och mina syskon
  • Mina gamla och nya kollegor på högskolan
  • Marabou Helnöt
  • Salladerna på Coffeehouse by George
  • Min gamla granne Marie i Västerås
  • VLT (Västmanlands Läns Tidning)
  • Svenska tv-kanaler. Hittade lite amerikanska långfilmer och blev jätteglad - tills jag upptäckte att de rackarna hade dubbat alltihop till... franska. Suck.
  • Sist men inte minst - min man som är i Holland

Gårdagens bästa investering:

  • En Skype-telefon - funkar hur bra som helst!

Saker jag borde göra:

  • Motionera
  • Klippa mig
  • Sy gardiner

Saker som gör mig glad:

  • Sonen som verkar vara på bättringsvägen
  • Dottern som kom hem och berättade hur fantastisk en engelsk poet hade varit att lyssna på i skolan
  • Vädret
  • Ett returmail från en kollega som konstaterade att mitt tidigare mailsvar hade resulterat i positiva förändringar

1 kommentar:

  1. Visst saknar du råttsällskap lite också?
    Men det går att åtgärda vet du :D iaf så småningom.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)